Zarządzenie nr 6/2024

Dyrektora Muzeum Regionalnego w Pułtusku

z dnia 27 marca 2024 r.

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Muzeum Regionalnego w Pułtusku

 

Na podstawie:

  1. ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 2022 r. poz. 385);
  2. ustawy z dnia 25 października  1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 poz. 87);
  3. Statutu Muzeum Regionalnego w Pułtusku stanowiącego załącznik do Uchwały nr IX/74/2019 Rady Miejskiej w Pułtusku z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Muzeum Regionalnego w Pułtusku (Dz.Urz.Woj.Maz.poz.4708);

zarządzam co następuje:

§ 1

Nadaję Regulamin Organizacyjny Muzeum Regionalnego w Pułtusku w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Traci moc Regulamin Organizacyjny nadany Zarządzeniem nr 7/2022 Dyrektora Muzeum Regionalnego w Pułtusku z dnia 18 marca 2022 r. 

 

§ 3

Regulamin wchodzi w życie z dniem nadania.

 

Załącznik do Zarządzenia nr 6/2024

Dyrektora Muzeum Regionalnego w Pułtusku

z dnia 27 marca 2024 r.

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

MUZEUM REGIONALNEGO W PUŁTUSKU

 

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. Muzeum Regionalne w Pułtusku, zwane dalej „Muzeum”, jest samorządową instytucją kultury, wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Gminę Pułtusk – Urząd Miejski w Pułtusku pod numerem 2 i posiada osobowość prawną. 

§ 2. Muzeum działa w szczególności na podstawie:

1)    ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz.U. z 2022 r. poz. 385), zwanej dalej „ustawą o muzeach”;

2)    ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 87), zwanej dalej „ustawą o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej”;

3)    ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.);

4)    ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r. poz. 840 z późn. zm.), zwanej dalej: „ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami”;

5)    ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781);

6)    rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1–88);

7) statutu Muzeum Regionalnego w Pułtusku stanowiącego załącznik do uchwały Nr IX/74/2019 Rady Miejskiej w Pułtusku z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Muzeum Regionalnego w Pułtusku (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 4708)  zwanego  dalej „Statutem”.

8) niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.

§ 3. Muzeum jest administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO.

§ 4. Siedzibą Muzeum jest Pułtusk, a terenem działania Rzeczypospolita Polska i zagranica.

§ 5. 1. Organizatorem Muzeum jest Gmina Pułtusk, zwana dalej „organizatorem”.

2. Muzeum posiada osobowość prawną.

3. Bezpośredni nadzór nad Muzeum sprawuje Burmistrz Miasta Pułtusk a funkcje kontrolne sprawuje Rada Miejska w Pułtusku.

4. Ogólny nadzór nad Muzeum sprawuje minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

§ 6. Muzeum używa pieczęci podłużnej z nazwą, adresem siedziby oraz numerem telefonu.

 

Rozdział 2

Zakres działania Muzeum

§7.  1. Muzeum gromadzi, przechowuje, konserwuje, opracowuje, udostępnia zbiory dotyczące Pułtuska i regionu pułtuskiego.

2.  Muzeum gromadzi zbiory z zakresu: archeologii, historii, archiwaliów, etnografii.

3.  Muzeum gromadzi następujące rodzaje zbiorów:

1) narzędzia;

2) ceramikę;

3) rzemiosło;

4) ozdoby;

5) przedmioty codziennego użytku;

6) stroje, rzeźby, przedmioty gospodarki i rzemiosła;

7) dokumenty, w tym kartograficzne;

8) fotografie;

9) pocztówki;

10) dzieła sztuki dotyczące artystów związanych z regionem, a także malarstwo dotyczące wydarzeń historycznych regionu;

11) broń, w tym broń białą i przedmioty związane z okresem kampanii napoleońskiej 1806-1807, w szczególności bitew pod Pułtuskiem 26 grudnia 1806 r. oraz 16 maja 1807r.;

12) meteoryty;

13) elementy wyposażenia wnętrz związane z historią ziemi pułtuskiej;

14) tłoki i pieczęcie;

15) medale i odznaczenia;

16) sztandary organizacji działających w Pułtusku.

4.  Muzeum informuje o treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnia historię i kulturę regionu, kształtuje wrażliwość poznawczą i estetyczną, prowadzi działalność naukową, edukacyjną, umożliwia kontakt ze zbiorami w celach naukowych.

§8.  Muzeum realizuje zadania, o których mowa w § 6, w szczególności przez:

1) gromadzenie zbiorów i materiałów dokumentacyjnych w zakresie określonym Statutem;

2) inwentaryzowanie, katalogowanie, naukowe opracowywanie zgromadzonych zbiorów;

3) przechowywanie zbiorów w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo;

4) zabezpieczanie i konserwację posiadanych zbiorów;

5) opracowywanie i organizowanie ekspozycji stałych oraz wystaw czasowych;

6) organizowanie badań i ekspedycji naukowych;

7) prowadzenie działalności edukacyjnej;

8) inicjowanie, wspieranie i prowadzenie projektów związanych z zakresem działalności Muzeum;

9) organizowanie lub współorganizowanie spotkań, zjazdów, konferencji związanych z zakresem działalności Muzeum;

10. prowadzenie działalności wystawienniczej;

11) zapewnienie właściwych warunków zwiedzania oraz korzystania ze zbiorów i zasobów;

12) prowadzenie działalności informacyjnej, związanej z obsługą ruchu turystycznego.

§9. W realizacji zadań statutowych Muzeum może współpracować z polskimi i zagranicznymi muzeami, administracją rządową i samorządową, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświaty i kultury, mediami, a także innymi osobami prawnymi, jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej oraz osobami fizycznymi.

 

Rozdział 3

Zarządzanie Muzeum

§ 10. 1. Ogólny nadzór nad Muzeum sprawuje minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

2. Bezpośredni nadzór nad Muzeum sprawuje Burmistrz Miasta Pułtusk, a funkcje kontrolne sprawuje Rada Miejska w Pułtusku.

§ 11. 1. Muzeum jest zarządzane przez Dyrektora Muzeum, zwanego dalej „Dyrektorem”.

2. Dyrektor jest powoływany i odwoływany przez Burmistrza Miasta Pułtusk w trybie przewidzianym ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

3. W przypadku nieobecności w pracy lub braku możliwości pełnienia przez Dyrektora obowiązków służbowych zastępował go będzie w zakresie udzielonego upoważnienia Kierownik Działu Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów lub wskazana przez Dyrektora osoba, która otrzyma odrębne upoważnienie.

§ 12. 1. Dyrektor Muzeum może tworzyć z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej połowy zatrudnionych w Muzeum muzealników – kolegia doradcze.

2.  Kolegium może mieć charakter stały – wówczas kadencja jego członków trwa dwa lata lub może być utworzone do realizacji konkretnego zadania – wówczas okres jego działania wyznacza termin wykonania zadania.

3.  W skład kolegium mogą wchodzić pracownicy Muzeum posiadający doświadczenie oraz osoby spoza Muzeum, w liczbie określonej przez Dyrektora w akcie o utworzeniu kolegium.

4.  Liczba członków kolegium nie może przekroczyć 8 osób.

5.  Kolegium wybiera spośród swoich członków przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego, a także w miarę potrzeby sekretarza kolegium.

6.  Posiedzenia kolegiów zwoływane są przez przewodniczącego z własnej inicjatywy, z inicjatywy połowy składu członków kolegium lub na wniosek Dyrektora.

7.  Kolegia wyrażają opinie w kwestiach stanowiących przedmiot ich działania.

8.  Opinie są przyjmowane zwykłą większością głosów przy obecności przynajmniej 50 procent członków kolegium w głosowaniu jawnym.

9.  Posiedzenia kolegium odbywają się w obecności Dyrektora lub wskazanej przez niego osoby.

10. Z posiedzenia kolegium doradczego sporządza się protokół, który zawiera porządek posiedzenia, nazwiska obecnych członków kolegium oraz opinie zgłoszone podczas posiedzenia.

11. Protokół podpisują obecni na posiedzeniu członkowie kolegium doradczego.

12. Obsługę posiedzeń kolegium doradczego zapewnia Muzeum.

 

Rozdział 4
Gospodarka finansowa Muzeum

§13.  1.  Muzeum prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wymienionej w § 2 pkt 2.

2. Podstawą gospodarki finansowej Muzeum jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji przyznanej przez Radę Miejską w Pułtusku. Plan finansowy sporządzany jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.).

3. Działalność Muzeum finansowana jest w szczególności z:

1) dotacji podmiotowych i celowych z budżetu Organizatora;

2) wpływów z realizacji zadań, o których mowa w § 6 Statutu;

3) wpływów z najmu i składników majątkowych;

4) środków otrzymanych od osób fizycznych i prawnych oraz z innych zewnętrznych źródeł;

5) wpływów z prowadzonej przez Muzeum działalności gospodarczej, o której mowa w § 16.      

4. Gmina  Pułtusk przekazuje Muzeum środki finansowe w formie dotacji:

1) podmiotowej na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych w tym na utrzymanie i remonty obiektów;

2) celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji;

3) celowej na realizację wskazanych zadań i programów.

§14.  1.  Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Muzeum, w tym do składania oświadczeń woli w zakresie jego praw i zobowiązań majątkowych jest uprawniony Dyrektor.

2. Dyrektor może ustanowić pełnomocników do dokonywania czynności prawnych w imieniu Muzeum, określając zakres pełnomocnictwa.

3. Udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa podlega ujawnieniu w rejestrze instytucji kultury prowadzonym przez organizatora za wyjątkiem pełnomocnictw procesowych.

§15.  Organem zatwierdzającym sprawozdania finansowe Muzeum jest Burmistrz Miasta Pułtusk.

§16.  1.  Muzeum może prowadzić, jako dodatkową, działalność gospodarczą na zasadach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w zakresie:

1) sprzedaży pamiątek, publikacji oraz innych wydawnictw;

2) organizowania imprez kulturalnych;

3) wynajmu pomieszczeń.

2. Środki finansowe uzyskane z działalności, o której mowa w ust. 1, są wykorzystywane wyłącznie na realizację zadań statutowych Muzeum.

 

Rozdział 5

Zasady obiegu dokumentów i podpisywania pism

§ 17. 1. Do wyłącznego podpisu Dyrektora zastrzeżone są:

1) pisma do organów administracji publicznej;

2) wewnętrzne akty normatywne i instrukcje;

3) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w imieniu Muzeum.

2. Sprawozdania finansowe z działalności Muzeum podpisują Dyrektor i Główny Księgowy.

3. Szczegółowe zasady obiegu dokumentów i podpisywania pism określają: instrukcja kancelaryjna, procedury kontroli dokumentów księgowych oraz zasady kontroli zarządczej obowiązujące w Muzeum.

 

Rozdział 6

Organizacja wewnętrzna Muzeum i zakres działania komórek organizacyjnych

§ 18. 1. Zarządzanie Muzeum opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa.

2. Każdy pracownik Muzeum podlega bezpośrednio tylko jednemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia i instrukcje dotyczące jego pracy i przed którym odpowiada za całokształt powierzonych spraw.

§ 19. 1. Dyrektor organizuje pracę Muzeum i odpowiada za całokształt jego działalności i wykonuje obowiązki bezpośredniego przełożonego służbowego w stosunku do:
1) Głównego Księgowego;
2) Kierownika Działu Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów;
3) Działu Administracyjno-Gospodarczego.

2. Do zakresu działania Dyrektora Muzeum należy w szczególności:

1)  kierowanie sprawami  związanymi z działalnością statutową i administracją Muzeum;

2)  podejmowanie działań w sferze organizacyjnej i merytorycznej, zmierzających do funkcjonowania Muzeum na najwyższym poziomie;

3)  nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem i ochroną mienia Muzeum;

4)  nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej;

5)  wydawanie wewnętrznych zarządzeń;

6)  wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Muzeum oraz wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy;

7)  przedstawianie Gminie Pułtusk, Radzie Miejskiej w Pułtusku oraz właściwym instytucjom planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań oraz wniosków inwestycyjnych.

§ 20. 1. Główny księgowy prowadzi w ścisłej współpracy z Dyrektorem gospodarkę finansową Muzeum, w tym nadzoruje obsługę finansową Muzeum zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Do zakresu działania Głównego Księgowego należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości Muzeum zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) ustalanie i terminowa realizacja wypłat, wynagrodzeń, honorariów i innych świadczeń pracowniczych oraz ewidencjonowanie wypłat;

3) wykonywanie obowiązków płatnika w zakresie ustalania i terminowego opłacania podatków, składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne zgodnie z obowiązującymi przepisami;

4) sporządzanie i przekazywanie przelewów bankowych, przekazów pieniężnych i innych dokumentów obrotu pieniężnego;

5) organizowanie i prowadzenie ewidencji w zakresie rozliczeń Muzeum z bankiem;

6) sprawdzanie pod względem rachunkowym wszystkich dokumentów finansowych wpływających do Muzeum tj. faktur, rachunków, not i in.;

7) kompletowanie i właściwe zabezpieczanie dokumentów księgowych i finansowych, kartotek płacowych, sprawozdań;

8) prowadzenie ewidencji środków trwałych;

9) przeprowadzanie inwentaryzacji zgodnie z terminami i wymogami określonymi w obowiązujących przepisach oraz weryfikowanie z ewidencją księgową danych wynikających z inwentaryzacji majątku Muzeum;

10) sporządzanie sprawozdań księgowo-finansowych wynikających z obowiązujących przepisów.

§ 21. 1. W Muzeum funkcjonują dwa działy organizacyjne:

1) Dział Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów;

2) Dział Administracyjno-Gospodarczy.

2. Do zadań Działu Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów należy w szczególności:

1) prowadzenie badań nad historią Pułtuska i regionu;

2) prowadzenie badań archeologicznych, opracowywanie naukowe zbiorów i ich dokumentacja;

3) prowadzenie badań nad sztuką, kulturą, budownictwem Puszczy Białej;

4) gromadzenie, opracowywanie i dbanie o właściwy sposób przechowywania zabytków;

5) opracowywanie naukowe zbiorów i ich dokumentacji;

6) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami ksiąg inwentarzowych muzealiów własnych oraz depozytów;

7) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami spraw związanych z ochroną i ruchem muzealiów;

8) udział w inwentaryzacjach przeprowadzanych w Muzeum;

9) realizowanie kwerendy dotyczącej zbiorów Muzeum dla potrzeb naukowych, wydawniczych  i dokumentacyjnych;

10) organizowanie wystaw muzealnych;

11) redagowanie wydawnictw muzealnych;

12) udostępnianie zabytków na wystawy do innych muzeów, jak również w celach opracowania oraz do konserwacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;

13) obsługa zwiedzających i oprowadzanie po wystawach;

14) sprawowanie nadzoru nad zabezpieczeniem zabytków na wystawach Muzeum;

15) organizowanie lekcji muzealnych, odczytów, spotkań;

16) gromadzenie, opracowywanie i przechowywanie księgozbioru z zakresu historii, archeologii i etnografii pomocnego przy opracowywaniu zabytków, a także prasy lokalnej;

17) opracowywanie w porozumieniu z Dyrektorem planów dotyczących konserwacji zbiorów oraz prowadzenie okresowych kontroli stanu zachowania obiektów w magazynach (raz na rok), w salach wystawowych (co kwartał) oraz pozostających w depozytach poza Muzeum (potwierdzenie do 15 stycznia każdego roku);

18) sporządzanie wniosków na pozyskiwanie środków na działalność Muzeum oraz rozliczeń wykorzystania tych środków;

19) współpraca z instytucjami kulturalnymi i naukowymi w kraju i za granicą;

20) prowadzenie z zachowaniem odpowiednich standardów punktu informacji turystycznej;

21) gromadzenie, aktualizacja i przetwarzanie oferty turystycznej Muzeum, a także baz danych o atrakcjach turystycznych i inwestycyjnych miasta i okolic;

22) promowanie oferty Muzeum oraz produktów i atrakcji turystycznych Gminy Pułtusk;

23) udzielanie informacji na temat oferty Muzeum, a także informacji turystycznej ustnej, pisemnej, telefonicznej, mailowej organizatorom turystyki oraz turystom krajowym i zagranicznym;

24) współpraca z gestorami bazy turystycznej, instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi, a także z organizatorami imprez kulturalnych, turystycznych, sportowych, rekreacyjnych – w celu pozyskiwania informacji i promowania atrakcji turystycznych;

25) dystrybucja materiałów promocyjnych Muzeum, a także wydawnictw turystycznych, promocyjnych i informacyjnych oraz pamiątek regionalnych;

26) opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej.

3. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:

1) prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej;

2) sprawowanie pieczy nad obiegiem korespondencji, dokumentacji i informacji w obrębie Muzeum;

3) gromadzenie dokumentacji dotyczącej spraw bieżących i w przewidzianych terminach przekazywanie jej do archiwum;

4) prowadzenie rejestru pieczęci;

5) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Muzeum;

6) prowadzenie spraw kadrowych pracowników (prowadzenie akt osobowych pracowników oraz dokumentacji byłych pracowników, przyjęcia, zwolnienia, przeszeregowania, gratyfikacje i odprawy, ewidencja zwolnień lekarskich, urlopów i innych absencji, ewidencja czasu pracy, organizowanie i ewidencja obowiązkowych badań lekarskich, wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, kompletowanie i składanie do oddziałów ZUS dokumentów osób ubiegających się o emeryturę lub rentę, itp.;

7) prowadzenie sprawozdawczości i statystyki osobowej;

8) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz organizowanie szkoleń z zakresu BHP i ochrony ppoż.;

9) wnioskowanie do publicznych służb zatrudnienia o środki finansowe oraz o formy aktywizacji zawodowej wspierające zatrudnienie Muzeum;

10) prowadzenie dokumentacji z otrzymanych form wsparcia ze służb zatrudnienia w związku z zatrudnieniem osób bezrobotnych oraz ich rozliczanie i sprawozdawczość;

11) przeprowadzanie postępowań o zamówienia publiczne zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych oraz o udzielanie zamówień nie podlegających prawu zamówień publicznych;

12) udzielanie informacji publicznej;

13) ochrona informacji niejawnych;

14) prowadzenie dokumentacji  i spraw sądowo-administracyjnych, dla których Muzeum jest stroną w sprawie;

15) prowadzenie ewidencji, przechowywanie wewnętrznych aktów normatywnych i instrukcji Muzeum oraz przygotowywanie ich projektów;

16) rozpatrywanie skarg i wniosków;

17) przygotowywanie projektów umów cywilno-prawnych, ewidencja oraz monitorowanie okresów ich trwania;

18) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacji z zakresu procedur kontroli zarządczej Muzeum;

19) gospodarowanie nieruchomościami, środkami trwałymi i wyposażeniem Muzeum;

20) zaopatrzenie Muzeum w sprzęt biurowy, techniczny i środki czystości;

21) zapewnienie sprawnego działania wszystkich urządzeń technicznych i instalacji muzealnych oraz ich bieżącej konserwacji;

22) prowadzenie gospodarki materiałowej Muzeum według obowiązujących przepisów;

23) prowadzenie ksiąg inwentarzowych majątku trwałego i przedmiotów nietrwałych;

24) prawidłowe znakowanie środków trwałych  i wyposażenia;

25) prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją archiwalną i sprawowanie pieczy nad archiwum zakładowym;

26) zapewnienie czystości i porządku w obiektach Muzeum;

27) opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Muzeum.

4. Realizacją zadań Działu Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów kieruje Kierownik Działu.

5. Do zakresu działania Kierownika Działu Gromadzenia i Udostępniania Zbiorów należy w szczególności:

1) kierowanie realizacją zadań Działu;

2) wykonywanie obowiązku bezpośredniego przełożonego służbowego w stosunku do pracowników Działu;

3) sprawowanie kontroli i nadzoru nad pracą podległych pracowników;

4) zapewnienie koordynacji działań z Głównym Księgowym oraz Działem Administracyjno-Gospodarczym;

5) nadzorowanie terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw prowadzonych przez Dział;

6) bieżąca ocena wykonanej pracy przez podległych pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (zatrudnienie, premie, nagrody, kary, awanse);

7) zapewnianie przestrzegania przez podległych pracowników porządku i dyscypliny pracy, w tym racjonalnego wykorzystania czasu pracy;

8) przedkładanie projektu podziału zadań między podległymi pracownikami;

9) podejmowanie działań korygujących organizację pracy w kierunku poprawy jej jakości;

10) nadzorowanie przestrzegania przepisów na stanowiskach pracy, w tym przepisów o ochronie danych osobowych, tajemnicy państwowej i służbowej, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz o ochronie przeciwpożarowej, o dostępie do informacji publicznej oraz o zamówieniach publicznych;

11) zastępowanie Dyrektora oraz reprezentowanie Muzeum na zewnątrz w czasie nieobecności Dyrektora w zakresie udzielonego odrębnie upoważnienia;

12) opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z prowadzonych spraw;

13) dokonywanie kontroli funkcjonalnej i bieżącej oceny funkcjonowania kontroli zarządczej w przypisanym zakresie.

§22. Schemat organizacyjny Muzeum określa załącznik do Regulaminu.

 

Rozdział 7

Postanowienia końcowe

§ 23. Połączenia, podziału lub likwidacji Muzeum może dokonać Rada Miejska w Pułtusku na warunkach i w trybie przewidzianym w obowiązujących przepisach.

§ 24. 1. Zmian w niniejszym Regulaminie dokonuje się w trybie określonym dla jego nadania.

2. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania. 

 

Zatwierdził: Dyrektor Muzeum Regionalnego w Pułtusku

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Biernacka Paulina
  • Data udostępnienia w BIP: 2022-02-25 12:43:14
  • Informacja zaktualizowana przez: Biernacka Paulina
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-04-07 11:30:35
  • Liczba odsłon: 1131
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 87217]

przewiń do góry